Hoeveel km fietsen per dag is gezond?

Gezonde fysieke activiteiten spelen een belangrijke rol in het fit en gezond houden van uw lichaam. Van deze activiteiten is fietsen een van de oudste en meest efficiënte lichaamsbeweging oefeningen. Fietsen wordt vooral gedaan om gewicht te verliezen en ten tweede gewoon als aërobe activiteit om in vorm te blijven.

Vandaag de dag hebben we verschillende soorten fietsen, waaronder mountainbikes, sportfietsen, en zelfs elektrische fietsen zijn erg populair geworden onder fietsers. De e-bike heeft fietsen vrij gemakkelijk gemaakt en tegelijkertijd verliest u calorieën omdat u nog steeds moet trappen.

Hoeveel is het beste?

We denken vaak na over hoeveel fietsen is te veel en hoeveel is te weinig? Een ideaal antwoord zou 10-20 km per dag zijn. Maar dit hangt nog steeds af van verschillende factoren, zoals de dagelijkse routine, het dieet en de algemene fysieke activiteiten van het individu gedurende de dag, en ook het soort ondergrond waarop u fietst. Sommige mensen combineren hardlopen/joggen met fietsen, dus voor hen is zelfs 5-10 km al voldoende.

Ter ondersteuning van dit feit zeggen deskundigen dat het niet de afstand van het fietsen is die van belang is, maar dat het de tijd van het fietsen is waar men zich meer op moet concentreren. Bovendien is gebleken dat het lichaam pas vet begint te verbranden als u ongeveer 20 minuten heeft gefietst. Het wordt dus aangeraden om minstens 30 minuten te fietsen om een verschil te maken.

Gemiddelde afstanden

Al met al hangt het ervan af hoeveel tijd/afstand u elke dag kunt vrijmaken om te fietsen. Als beginner kunt u beginnen met zo weinig als 5-7 km per dag en deze afstand dan geleidelijk opvoeren. Als u wilt afvallen door te fietsen, is een optimale afstand 20 km per dag in een gematigd tempo. Voor kinderen is een afstand van zelfs 5-7 km prima.

E-bikes daarentegen zijn heel anders wat het trappen en de snelheid betreft. Voor dergelijke elektrische fietsen zou een afstand van 30 km gelijk staan met 15-20 km op een gewone fiets.

Conclusie

Soms is het beter om georganiseerde dagelijkse taken op te schrijven en te volgen. Deze kleine dagelijkse taken leiden naar het bereiken van grotere lange termijn doelen. Als iemand bijvoorbeeld een jaardoel stelt van een bepaalde afstand (bijvoorbeeld 3500 km), wordt zijn dagelijkse doel ongeveer 10 km. Dus, het opdelen van een groot doel in kleinere doelen maakt het einddoel gemakkelijker te bereiken.

Fiets kopen Leeuwarden

Hier zijn top 3 fietsenzaken in Leeuwarden met geweldige kwaliteit en service:

  1. Fiets totaal: Gevestigd in de Pier Panderstraat, 18913 CH, Leeuwarden, geeft deze fietsenzaak een uitstekende service, kwaliteit en vakmanschap, en streven zij ernaar om dagelijks een gedegen en ervaren advies te geven aan de consumenten. Deze zaak voert een groot assortiment A-merk (elektrische) fietsen, zodat iedere fietsliefhebber vertrekt met de juiste fiets en accessoires.
  2. Stella Fietsen – Leeuwarden: Er is een grote keuze aan fietsaccessoires en de gehele e-bike serie. Voordat u een aankoop doet, kunt u alle Stella fietsen testen. U leert over de verschillende e-bike systemen en krijgt gratis persoonlijke begeleiding van pro’s.

Jan Terpstra Cycling World: Jan Terpstra Cycling World in Leeuwarden heeft een groot assortiment aan fietsen. E-bikes, kinderfietsen, mountainbikes, racefietsen en stadsfietsen van gerenommeerde fabrikanten als Spirit, Giant, Sparta, en Batavus zijn verkrijgbaar in hun geweldige fietsenzaak.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *